اگر از خرید ملک در سال گذشته جاماندید این پیشنهاد برای شماست

اگر از خرید ملک در سال گذشته جاماندید این پیشنهاد برای شماست

خرید ملک با هر بودجه و مبلغی که انجام پذیرد در ردیف یکی از اصلی ترین سرمایه گذاری ها برای فرد خریدار محسوب میگردد ؛ هر فردی با هر درآمدی از آنجا که هنگام خرید ملک قسمت قابل توجهی از منابع مالی خود را صرف خرید ملک مناسب خود مینماید طبیعتا دقت نظر خاصی در انتخاب ملک مورد نظر خود به خرج خواهد داد و خرید ملک از قدیم الایام خصوصا در فرهنگ ایرانی از اتفاقات و تصمیمات مهم و واجب زندگی هر فردی به شمار میرفته است. اما متاسفانه اوضاع مسکن مساعد نیست و اقشار ضعیف و متوسط روز به روز بیشتر از قبل از خرید خانه ناامید میشوند.

بیشتر بخوانید: قدیما فرق میکرد

عوامل مؤثر بر قیمت مسکن

ما در این بخش عوامل و فاکتورهایی که بر قیمت مسکن اثر میگذارد را برای شما برمیشماریم. احتمالا خود شما هم با خواندن این عوامل میتوانید حدس بزنید وضعیت مسکن در سال 1403 چگونه خواهد بود. عوامل مختلفی برروی قیمت مسکن تاثیر گذار میباشد، ما در ادامه مهم‌ترین عوامل را برمیشماریم:

  1. هزینه نیروی انسانی: نیروی انسانی یعنی افرادی که در ساخت خانه و مسکن دخیل هستند مثل کارگر، بنا، جوشکار، برقکار و … هزینه دستمزد این افراد را هر سال سازمان نظام مهندسی تعیین میکند. این افراد که مستقیم در ساخت خانه دخالت دارند نیاز به پرداخت حق الزحمه از سوی پیمانکار هستند و پیمانکار هم با توجه به میزان پرداختی که دارد آن هزینه را بر قیمت نهایی خانه و ملک لحاظ میکند. احتمالا امسال هزینه نیروی انسانی بیشتر از سال پیش خواهد بود و همین باعث گرا‌نتر شدن خانه خواهد شد.
    2.وضعیت تورم: یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش قیمت در ملک میشود، اوضاع تورم در کشور است که دائما در حال نوسان است.
  2. قیمت مصالح: یکی از اثرگذار‌ترین عوامل بر قیمت خانه، قیمت مصالح است. مواد اولیه ای مثل سیمان، سنگ، میلگرد، تیرآهن، پروفیل ها، بتن، گچ و … همه دارای هزینه هستند حالا اگر قیمت این مواد اولیه روز به روز افزایش پیدا کند ما در بازار مسکن شاهد ثبات و کاهش قیمت ها نخواهیم بود. متاسفانه در چند ماه گذشته قیمت مصالح روند صعودی داشته و اگر این روند کنترل نشود شاهد کاهش قیمت مسکن در سال 1403 نخواهیم بود.
  3. هزینه حمل و نقل: هر کدام از مواد اولیه ای که در مسکن استفاده میشود باید توسط ماشین های مخصوص حمل شوند. بالا رفتن قیمت سوخت و انرژی و هزینه نیروی انسانی که به عنوان راننده ماشین ها شناخته میشوند سبب بالا رفتن هزینه حمل و نقل و در نهایت هزینه مسکن میشود.

بیشتر بخوانید: حراجی ملک

اگر از خرید ملک در سال گذشته جاماندید این پیشنهاد برای شماست

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

متاسفانه اگر این روند افزایشی قیمت و کاهش قدرت خرید مردم ادامه داشته باشد ما در سال 1403 شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: خرید متری ملک

پیشنهاد ویژه املاک عاقبتی به شما خریداران ملک

یک پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان که قصد خرید ملک با قیمت استثنایی دارید. توجه شما عزیزان را به دیدن این کلیپ از املاک عاقبتی جلب مینمایم.