روزی که توی تقویم نیست

روزی که توی تقویم نیست

روز مشاوران املاک هر سال در روز ۸ خرداد جشن‌ گرفته می‌شود. این روز به منظور تقدیر و تقدیم احترام به مشاوران املاک و نقش آن‌ها در فرآیند خرید و فروش ملک‌ برگزار می‌شود. این فرصت یک فرصت عالی برای تشویق و تقدیر از تلاش‌ها و تخصص مشاوران املاک در راهنمایی و پشتیبانی افراد در انتخاب و معامله ملکی مناسب میباشد.

زمانیکه شخصی در حرفه مشاور املاک پای می گذارد، باید همانند یک مشاور املاک خوب، موفق، صادق و همین طور حرفه ای رفتار کند. چرا که در این حوزه فعالیت های خدماتی طبقه بندی شده اند و شرط موفقیت در این زمینه داشتن رفتار مناسب و حرفه ای می باشد.

لازم است یک مشاور املاک خوب و موفق بداند که باید چه رفتاری را در زمان مراجعه و پاسخگویی به نیاز های مشتریان داشته باشد. مشاور املاک در دسته افراد تولید کننده قرار نمی گیرد اما از آن جایی که در زمینه خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند، باید یک سری نکات مهم را به خوبی یاد داشته باشد. در ادامه این مطلب از املاک عاقبتی به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خرید یخچال یا خونه ؟؟

روزی که توی تقویم نیست

ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای و موفق

همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید در شغل مشاور املاک، شخصی حرفه ای و موفق باشید رعایت چند نکته حائز اهمیت است. در واقع مشاور املاک خوب می‌بایست صلاحیت و شایستگی‌های لازم جهت انجام این حرفه را داشته باشد. داشتن اطلاعات کامل در مورد املاک و نحوه خرید و فروش، داشتن مهارت‌های ارتباطی موثر و ویژگی‌های برجسته شخصیتی اعم از گشاده رویی، اعتماد به نفس بالا، عزت نفس و صداقت از مهم‌ترین این ویژگی ها هستند. در ادامه این مطلب چند مورد از مهمترین ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای و موفق را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  1. به روز بودن اطلاعات : نخستین ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای و موفق داشتن اطلاعات و دانش روز دنیا در زمینه مسکن و بازار املاک میباشد. برای اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و مشتریان بیشتری جذب کنید، باید در زمینه بازار مسکن اطلاعات کافی و به روز داشته باشید.
  2. قدرت تجزیه و تحلیل بازار: یک مشاور املاک موفق باید درک درستی از بازار املاک داشته باشد. در واقع باید بتواند تغییرات ناگهانی قیمت‌ها را شناسایی کند و آن‌ها را تبدیل به فرصت نماید. توانایی تحلیل و پیش بینی روند بازار مسکن و دانستن استراتژی قیمت املاک باعث موفقیت بیشتر یک مشاور املاک حرفه ای و موفق می‌شود‌.
  3. داشتن صداقت و مشارکت با مشتری: یکی از مهمترین ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای و موفق داشتن صداقت در برابر مشتری میباشد. هنگامی که شما در کار خودتان صداقت داشته باشید و شخصیت واقعی خودتان را بروز بدهید، باعث افزایش اعتماد اشخاص به خودتان می‌شوید.
  4. داشتن صبر و حوصله زیاد: به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای می‌بایست همه افراد را به یک چشم و برابر بدانید و با صبر، حوصله و دقت فراوان به سوالات مشتریان خود پاسخ بدهید. مشکلات مردم را گوش دهید و در واقع گوش شنوا برای مشتریان خود باشید. هر مراجعه کننده می‌تواند یک مشتری عالی برای شما باشد.‌
  5. تسلط به قوانین و مقررات معاملات املاک: با دانستن اطلاعات و قوانین خرید و فروش ملک می‌توانید در زمینه کاری خود حرفه ای تر دیده شوید. داشتن اطلاعات در این زمینه و پاسخ دادن به سوالات مشتریان شما را نسبت به بقیه افراد متمایز می‌کند.
  6. داشتن تبلیغات اصولی و موثر: در حال حاضر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیاز به تبلیغات به صورت مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. داشتن وب سایت یا تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های مجازی باعث میشود مشتریان بیشتری شما را دنبال کنند.
  7. داشتن رزومه کاری قوی: ویژگی یک مشاور املاک حرفه‌ای و موفق داشتن یک رزومه کاری قوی میباشد. یکی از راه‌های ثابت شده برای جذب مشتری بیشتر، داشتن رزومه کاری خوب میباشد.
  8. شناخت نیازهای مشتری: دیگر ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای دانستن نیاز و خواسته های مشتری است.
  9. احترام به تصمیم مشتری: زیاد صحبت کردن و به اصطلاح پرچانگی کردن شما باعث ایجاد اثرات مخربی در ذهن مشتری می‌شود. شما باید به مشتری فرصت تمرکز و تصمیم‌گیری دهید.
  10. افزایش ارتباطات با سایر مشاورین املاک: و در نهایت ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای و موفق داشتن ارتباطات موثر با دیگر همکاران است. هر مشاور املاک موفق نیازمند شبکه و گروهی از خریداران و فروشندگان میباشد.

بیشتر بخوانید: روش های متداول پولشویی در املاک